پاور بانک چند ساعته شارژ میشود؟ راهنمای شارژ پاور بانک

پاور بانک چند ساعته شارژ میشود؟ راهنمای شارژ پاور بانک

راهنمای شارژ پاور بانک | چگونه پاوربانک را شارژ کنیم؟

آن‌چه در این مقاله خواهید خواند:

باتری پاور بانک

با افزایش استفاده از دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه، پاوربانک‌ها به یک لوازم جانبی ضروری برای بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. پاور بانک یک وسیله قابل حمل است که انرژی را در باتری‌های خود ذخیره کرده و از آن برای شارژ گجت‌های مختلف مانند: تلفن همراه و تبلت به کار می‌برد. پاوربانک‌ها معمولا از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند که قابل شارژ هستند و دوام مطلوبی دارند. این باتری‌ها تعداد چرخه‌های شارژ مشخصی دارند و پس از آن ضعیف شده و از کار می‌افتند. اما با اطلاع از نحوه شارژ پاور بانک به صورت اصولی و درست می‌توانید دوام آن را بالا ببرید.

آیا طریقه شارژر شدن پاور بانک اهمیت دارد؟

پاور بانک همراه به عنوان یک باتری پشتیبان برای دستگاه‌های تلفن همراه و سایر گجت‌های شما عمل می‌کند. این ابزار بسیار کاربردی به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های مورد نظرتان را به راحتی در حال حرکت شارژ کنید. با این حال مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، پاوربانک‌ها عمر مشخصی داشته و برای افزایش دوام خود نیاز به  نگهداری مناسب دارند.

شارژ کردن پاوربانک به روش صحیح، یکی از نکات ساده‌ برای افزایش طول عمر و حفظ کارایی آنهاست و بسیار اهمیت دارد.

چگونه پاور بانک را شارژر کنیم؟

مهم است که پاور بانک خود را به درستی شارژ کنید و از آداپتور مناسب برای شارژ پاور بانک استفاده نمایید تا طول عمر بیشتری داشته باشد. از شارژر همراه پاوربانک خود استفاده کنید زیرا با پاور بانک شما کاملا سازگار است و برای تأمین ولتاژ و جریان صحیح همان مدل طراحی شده است.

از شارژرهای سریع به طور مداوم استفاده نکنید زیرا گرمای بیش از حد تولید می‌کنند و به مرور زمان می‌توانند به باتری پاور بانک آسیب برسانند.

پاوربانک خود را برای مدت طولانی شارژ نکنید زیرا ممکن است باعث شارژ بیش از حد باتری شود که ممکن است به باتری صدمه بزند.

با رعایت موارد گفته شده، شارژ کردن این شارژر همراه یک فرآیند ساده است. شما برای شارژ کردن پاوربانک به آداپتور برق و پریز برق نیاز دارید. اکثر پاوربانک ها دارای آداپتور برق هستند، اما می‌توانید از پورت USB در رایانه یا لپ تاپ نیز استفاده کنید. برای این منظور کافی است آداپتور را به پریز برق وصل کنید و سپس پاور بانک را به آداپتور وصل نمایید. پاوربانک بلافاصله شروع به شارژ شدن خواهد کرد.

نکات مهم شارژر کردن پاوربانک

برای شارژ صحیح پاور بانک خود به نکات زیر توجه کنید:

  • در وهله اول از پریز برق دیواری استفاده کنید.
  • در مواقع اضطراری می‌توانید پاوربانک را با وصل کردن به پورت USB لپ تاپ شارژ کنید؛ در اینصورت آهسته‌تر شارژ خواهد شد.
  • در هنگام شارژ به هیچ وجه از پاوربانک استفاه نکنید.
  • قبل از اولین شارژ، دستورالعمل‌ها یا دفترچه راهنمای پاوربانک را بخوانید.
  • پس از شارژ کامل، پاور بانک را از برق جدا کنید.
  • قبل از اینکه پاوربانک خود را برای مدت طولانی بلااستفاده بگذارید، بهتر است آن را به طور کامل شارژ کنید. این کار به افزایش عمر باتری پاور بانک شما کمک می‌کند.
  • پاوبانک را با آداپتوری شارژ کنید که ولتاژ مناسب پاوربانک‌تان را دارد.

مدت زمان شارژ پاور بانک

زمان لازم برای شارژ شدن به ظرفیت پاور بانک و نوع شارژر مورد استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پاوربانک با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت تقریباً ۸ ساعت طول می‌کشد تا با استفاده از یک شارژر ۵ ولت / ۲ آمپر شارژ شود. اما اگر از یک شارژر ۵ ولتی/۱ آمپری استفاده می‌کنید، تقریباً ۱۶ ساعت طول می‌کشد تا همان پاوربانک شارژ شود.

برای شارژ پاوربانک در سریع‌ترین زمان ممکن، بسیار مهم است که از شارژر مناسب و سازگار با پاور بانک استفاده کنید. اگر از آداپتور برق استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که ولتاژ و آمپر مناسبی دارد. به عنوان مثال اگر پاوربانک شما ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد، به شارژری نیاز خواهید داشت که ولتاژ آن ۵ ولت/۲ آمپر باشد.

برای مشاهده انواع کلگی شارژر یوگرین و کابل شارژ این برند روی لینک درج شده کلیک کنید.

چرا پاور بانک شارژ نمیشه؟

شارژ نشدن درست پاور بانک از شکایت‌های رایج دارندگان پاور بانک است. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به یک یا چند دلیل زیر اتفاق بیفتد.

  • وصل نشدن صحیح کابل شارژ به پاوربانک
  • فرسودگی یا پارگی کابل شارژ
  • استفاده از آداپتور نامناسب
  • کثیف یا لق بودن پورت شارژ پاوربانک
  • برخی از پاور بانک‌ها با پورت USB لپ تاپ به خوبی شارژ نمی‌شوند.
  • به پایان رسیدن عمر باتری پاوربانک
  • باد کردن باتری پاور بانک
  • صدمه دیدن پاوربانک؛ به عنوان مثال افتادن از ارتفاع

چرا پاور بانک زود شارژ خالی میکند؟

یکی از مشکلات رایج پاور بانک آن است که ممکن است نتواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد یا به اصطلاح زود شارژ خالی می‌کند. عوامل متعددی می‌توانند در این مسئله دخیل باشند.

یکی از دلایل احتمالی آن است که عمر باتری پاور بانک به پایان رسیده است. مانند هر باتری قابل شارژ دیگری، باتری‌های پاوربانک دارای تعداد محدودی چرخه شارژ هستند. پس از تعداد چرخه‌های مشخص، ظرفیت باتری برای نگه داشتن شارژ کاهش می‌یابد و در نتیجه عمر باتری کمتر می‌شود. در چنین مواردی ممکن است تعویض باتری ضروری باشد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر توانایی پاور بانک در نگهداری شارژ تأثیر بگذارد، نحوه استفاده از آن است. پاور بانک‌ها طوری طراحی شده‌اند که به طور منظم شارژ شده و خالی ‌شوند. اگر پاور بانک برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، باتری آن ممکن است ظرفیت خود را برای نگهداری شارژ از دست بدهد.

برای حفظ عملکرد بهینه توصیه می‌شود به طور مرتب از پاوربانک استفاده کنید و حتی در صورت عدم استفاده طولانی مدت، هر چند ماه یکبار آن را شارژ نمایید.

حرف آخر

همراه داشتن پاور بانک می‌تواند تجربه خوشایندی باشد؛ به خصوص زمانی که از پریز برق دور هستید و شارژی برای گجت‌های شما باقی نمانده است. پاوربانک‌ها تضمین می‌کنند که دستگاه‌های شما بدون شارژ نمی‌مانند و خاموش نمی‌شوند.

پاور بانک‌ها را می‌توان به راحتی با لپ تاپ یا پریز دیواری شارژ کرد. شارژ کردن پاوربانک با پریز دیواری سریع‌تر و ایمن‌تر است. هنگامی که پاوربانک به طور کامل شارژ شد، بلافاصله آن را از برق بکشید و برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید.

توصیه می‌شود شارژ پاور بانک با پورت USB لپ تاپ را فقط به مواقع ضروری محدود کنید. برای این منظور از کابل و آداپتور همراه پاور بانک استفاده کنید.

برخی از انواع پاور بانک یوگرین به همراه کابل عرضه می‌شوند. همچنین آن‌ها را بدون نگرانی می‌توانید با استفاده از شارژرهای دیواری یوگرین به سرعت و با ایمنی بالا شارژ نمایید. برای خرید پاور بانک یوگرین، کلگی شارژر و کابل شارژ این برند می‌توانید به سایت یوگرین مراجعه نمایید.

تمامی محصولات این برند با گارانتی آسان پیشرو، نمایندگی رسمی یوگرین در ایران با قیمت مناسب برای مشتریان عزیز ارسال می‌گردد.